Ja rodas strīds ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju, tas vispirms risināms pārrunu ceļā, cenšoties panākt vienošanos – mutiski vai rakstiski. Pārdevēja pienākums – sniegt atbildi/ piedāvājumu risinājumam – parasti 15 darbdienu laikā. Atteikums jāpamato.

Ja neizdodas strīdu atrisināt, patērētājs var vērsties pēc palīdzības:

  1. Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC).
  2. Pie attiecīgās jomas ārpustiesas strīdu risinātāja, piemēram, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā, pie Latvijas Komercbanku asociācijas ombuda, Latvijas apdrošinātāju asociācijas ombuda u.c.
  3. Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, ja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā sniegtā palīdzība strīda risināšanā nav nodrošinājusi rezultātu un attiecīgajā jomā ir iespējams sasaukt komisiju.
  4. Tiesā, tai skaitā saskaņā ar prasības pieteikumu vienkāršotās procedūras lietas ierosināšanai.

Strīda risināšanas ar pārdevēju vai pakalpojuma sniedzēju kārtība saskaņā ar likuma "Patērētāju tiesību aizsardzības likuma" 26.1 pantu:

attēls