Šis būs otrais gads, kad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ņems talkā arī mākslīgā intelekta rīku, lai uzraudzītu, vai interneta veikalos izsludinātās “Melnās piektdienas” brīnumainās atlaides nav tikai mārketinga triks un nemaldina patērētājus. Pērnā gada “Melnās piektdienas” un Ziemassvētku atlaižu monitoringa dati, kas iegūti, pārbaudot 18 populāras Latvijas e-komercijas vietnes, apliecina, ka ļoti liela daļa komersantu maldina pircējus. Lielākajā daļā no konstatētajiem atlaižu…
Šis būs otrais gads, kad Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ņems talkā arī mākslīgā intelekta rīku, lai uzraudzītu, vai interneta veikalos izsludinātās “Melnās piektdienas” brīnumainās atlaides nav tikai mārketinga triks un nemaldina patērētājus. Pērnā gada “Melnās piektdienas” un Ziemassvētku atlaižu monitoringa dati, kas iegūti, pārbaudot 18 populāras Latvijas e-komercijas vietnes, apliecina, ka ļoti liela daļa komersantu maldina pircējus. Lielākajā daļā no konstatētajiem atlaižu piedāvājumiem (96 % jeb 23 896 gadījumos) atlaides paziņojums bija maldinošs – piedāvāta atlaide, kas patiesībā nepastāv, vai piedāvātais atlaides apmērs ir lielāks nekā faktiskais cenas samazinājums attiecībā pret 30 dienu zemāko cenu. Visbiežāk…