Ko patērētājs var prasīt?
- Ja iegādātā prece izrādās neatbilstoša, patērētājam ir tiesības pieprasīt:
Vispirms – lai bez atlīdzības (tajā skaitā bez preces nosūtīšanas, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanas) un saprātīgā termiņā novērš preces neatbilstību VAI apmaina preci, izņemot ja tas nav iespējams vai ir nesamērīgi. Jāņem vērā arī preces raksturs, kā arī paredzamo tās lietošanas nolūks.
- Ja neatbilstību novēršanu nepaveic saprātīgā termiņā vai neapmaina preci, neradot neērtības, patērētājam ir tiesības uz:
- cenas attiecīgu samazinājumu
- līguma atcelšanu un naudas atmaksu (izņemot, ja neatbilstība ir maznozīmīga un nevar būtiski ietekmēt iespējas preci izmantot).
- Samazinot cenu vai atceļot līgumu, var ņemt vērā preces nolietojumu vai labumu, ko patērētājs guvis, lietojot preci, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās.
- Ja, preci uzstādījis pārdevējs un nepareiza vai nekvalitatīva uzstādīšana ir iemesls preces neatbilstībai.
- Ja preci uzstādījis patērētājs pēc nepareizas (neprecīzas) lietošanas pamācības,
TAD
prece uzskatāma par neatbilstošu, un patērētājam ir tiesības pieprasīt pārdevējam veikt iepriekš minētās darbības.
Ja saņemts neatbilstošs pakalpojums, patērētājs vispirms ir tiesīgs pieprasīt, lai bez atlīdzības novērš neatbilstību. Ja tas nav iespējams, patērētājam ir tiesības uz attiecīgu cenas samazinājumu vai naudas atmaksu. (Var tikt ņemts vērā labums, ko patērētājs guvis, izmantojot pakalpojumu, un par ko līgumslēdzējas puses ir vienojušās).
Citi pakalpojumi
Attiecībā uz citiem pakalpojumiem, patērētājam ir tiesības, lai tie tiktu sniegti atbilstoši tam, par ko bijusi vienošanās, ievērojot profesionālo rūpību, kā arī nozaru regulējumu, piemēram, apsardzes pakalpojumiem, apsaimniekošanas pakalpojumiem, finanšu pakalpojumiem.