Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir valsts pārvaldes iestāde Ekonomikas ministrijas pārraudzībā, kas sāka darbu 1998. gada 1. maijā. PTAC īsteno patērētāju tiesību un interešu aizsardzību, uzraugot preču tirdzniecību un pakalpojumu sniegšanu, nodrošinot patērētājiem nepieciešamo informāciju un palīdzot patērētājiem risināt radušos konfliktus.
Mūsu mērķis
Īstenot patērētāju tiesību un interešu aizsardzību, tirgus uzraudzību, kā arī bīstamo iekārtu un reglamentētās metroloģijas uzraudzību, un realizēt Eiropas patērētāja palīdzības tīkla funkcijas Latvijā.
Mūsu misija
Augsta līmeņa patērētāju tiesību un interešu aizsardzība – iespēja dzīvot veselīgi, droši un ilgtspējīgi.
Mūsu vīzija
Līderis efektīvā tirgus uzraudzībā un patērētāju ekonomisko interešu aizsardzībā
Mūsu pamatvērtības
- Profesionalitāte un efektivitāte – strādājam atbildīgi un profesionāli sabiedrības labā, izmantojot un uzkrājot datus un zināšanas, pārņemot labākās prakses un cenšoties sasniegt labākos rezultātus ar iespējami maziem resursiem.
- Godprātība – augstu vērtējam taisnīgumu, likuma garu un ētikas principu ievērošanu.
- Sadarbība – augstu vērtējam koleģiālas attiecības, esam atvērti un atbalstoši sadarbībai vienotu mērķu sasniegšanā.
- Valsts ilgtspēja un sabiedrības labklājība – mēs ar savu darbu sekmējam valsts ilgtspējīgu attīstību un sabiedrības labklājību, kā arī uzkrājam zināšanas un mērķtiecīgi popularizējam tās, īpaši viegli ievainojamu patērētāju vidū.
- Orientācija uz klientu – klientu vajadzību izzināšana un izpratne, sadarbība vienotu sabiedrības mērķu sasniegšanā, caurspīdīgums un atklātība.
1. Galvenais dokuments, uz kura pamata mēs darbojamies:
Patērētāju tiesību aizsardzības likums
2. Mūsu darbību reglamentē: