Kas ir Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)?

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs ir valsts iestāde.

Patērētāju tiesību aizsardzības centra saīsināts nosaukums ir PTAC.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) sāka darboties 1998. gada 1. maijā.

Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) vada direktore Zaiga Liepiņa.

 

Ko dara Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)?

PTAC ir vairāki darbības virzieni:

  • PTAC palīdz patērētājiem risināt strīdus ar pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem par neatbilstošām precēm un pakalpojumiem.
  • PTAC palīdz aizstāvēt lidmašīnu pasažieru tiesības.
  • PTAC izskata fizisko personu iesniegumus par patērētāju tiesību pārkāpumiem.
  • PTAC izvērtē komplekso tūrisma pakalpojumu sniegšanas atbilstību. 
  • PTAC pārbauda, vai līgumi ir taisnīgi.
  • PTAC izvērtē reklāmas un komercprakses atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām un pieņem lēmumus par sodiem un liek pārkāpumus novērst.
  • PTAC veikalos pārbauda informāciju par preci un cenu zīmes.
  • PTAC pārbauda, vai pareizi tiek noteikts pārtikas un nepārtikas preču svars, mērs un pirkuma samaksa.
  • PTAC pārbauda informāciju par precēm un pakalpojumiem veikalos un tās atbilstību normatīvo aktu prasībām.
  • PTAC pārbauda dažādu nepārtikas preču un pakalpojumu drošumu.
  • PTAC veic lietošanā nodoto mērīšanas līdzekļu valsts metroloģisko uzraudzību.
  • PTAC veic fasēto preču metroloģisko kontroli.
  • PTAC informē patērētājus un uzņēmējus par patērētāju tiesībām.

Par strīdiem apdrošināšanas, īres un apsaimniekošanas jomā jāvēršas citās iestādēs vai tiesā.