Rūpīgi iepazīsties ar pasūtījuma veikšanas kārtību: samaksas, piegādes, izpildes kārtību.

Piemēram: Kādas darbības jāveic, lai pasūtījums tiktu pieņemts? Cik ilgā laikā tiks apstiprināts pasūtījums? Kā un cik ilgā laikā preci vai pakalpojumu varēsi saņemt? Noskaidro, vai nav papildus izmaksas par vietnes izmantošanu, piegādi?

Piegādes kārtība

Pievērsiet uzmanību tam, cik ilgā laikā pārdevējs apņemas piegādāt pasūtīto preci. Ielāgo! Latvijā regulējums paredz, ka, ja patērētājs ir noslēdzis distances līgumu ar pārdevēju, tad tas izpildāms 30 dienu laikā no dienas, kad pārdevējs saņēmis pasūtījumu, izņemot gadījumu, kad esat precīzi un nepārprotami vienojušies par citu pasūtījuma izpildes termiņu – tad pārdevēja pienākums ir piegādāt preci līdz šim termiņam.

Uzdod sev dažus kontroles jautājumus:

  • Vai interneta vietne nodrošina preču piegādi uz vai pa Latviju? Piemēram, vai Vācijas interneta veikals nodrošina preču piegādi un tirdzniecību Latvijā.
  • Vai tiek nodrošināta piegāde lielgabarīta precēm? Piemēram, auto sēdeklīšiem, ledusskapjiem, televizoriem…
  • Kurš sedz preces sūtīšanas / piegādes izmaksas?
  • Kāda ir maksa par preces sūtīšanu / piegādi?
  • Vai ietverot arī piegādes maksu, konkrētais piedāvājums ir izdevīgs?

Veicot pasūtījumu, interneta veikala pienākums ir sniegt pasūtījuma apstiprinājumu.

Ja rodas šaubas par uzņēmuma uzticamību, labāk izvērtēt nepieciešamību preci vai pakalpojumu iegādāties tieši izvēlētajā interneta vietnē!

Maksāšanas kārtība

Interneta veikalos var tikt piedāvātas atšķirīgas, kā arī vienlaikus vairākas norēķināšanās kārtības. Var tikt piedāvāts norēķināties ar priekšapmaksu un pēcapmaksu. Kā maksāšanas līdzekļi tiek piedāvāti:

  • debetkartes
  • kredītkartes
  • skaidra nauda
  • mobilā tālruņa īsziņa
  • elektroniskās naudas starpnieku pakalpojumi, piemēram, PayPal.

Padomi drošiem maksājumiem:

  • Izvairies no naudas pārskaitīšanas nezināmām fiziskām personām izmantojot tādus naudas pārskaitījumu veicējus, kā WesternUnion vai MoneyGram.
  • Regulāri pārbaudi kredītkaršu un banku kontus no kuriem veic maksājumus uz interneta veikaliem.
  • Veicot maksājumus atceries par atslēdziņu.
  • Iegādājoties preces interneta veikalos, nekad nepārskaiti naudu uz privātas personas bankas kontu.
  • Veic maksājumu tikai izmantojot mājaslapas ar paaugstinātu programmatūras drošības nodrošinājumu. Interneta adreses lodziņā jābūt papildus "s" – https://.
  • Izmanto labi zināmus tiešsaistes maksājumu pakalpojumu sniedzējus, kā PayPal.

Veicot maksājumu ar pārskaitījumu, noskaidro, pārskaitījuma komisijas maksu un, ja norēķins veicams citā valūtā, piemērojamo valūtas kursu.

Preces saņemšana

Lai nerastos pārpratumi un zaudējumi, ja prece tiek piegādāta izmantojot pasta vai kurjerpasta pakalpojumus, aicinām patērētājus ievērot noteiktos termiņus un saņemšanas laikus.

Ja pasūtītās sulas spiedes vietā pārdevējs piegādā mikseri, tad pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Norādot, ka līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas, patērētājs var preci nepieņemt, atkāpties no līguma un nemaksāt piegādātās preces cenu.

Šādas tiesības patērētājam ir arī tad, ja atšķirība starp pasūtīto un piegādāto preci ir neliela. Ja, piemēram, pasūtītā ledusskapja vietā patērētājam par to pašu cenu atsūta tās pašas markas ledusskapi, kuram ir kaut nedaudz mainīts dizains, tad arī šajā gadījumā patērētājs var atsaukties uz to, ka pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Piegādāto ledusskapi patērētājs var nepieņemt un nemaksāt tā cenu vai pieprasīt atmaksāt jau samaksāto naudu.

Pārdevēja pienākums ir saprātīgā termiņā pēc līguma noslēgšanas, bet ne vēlāk kā preces piegādes brīdī, pastāvīgā informācijas nesējā (tādā veidā, kas dod patērētājam iespēju uzglabāt personīgi patērētājam adresētu informāciju, piemēram, e-pasta vēstulē) sniegt patērētājam apstiprinājumu par līguma noslēgšanu, kurā norādīta svarīga informācija par preci un līgumu, tai skaitā par atteikuma tiesībām. Interneta veikals var nosūtīt patērētājam šo informāciju arī pirms līguma noslēgšanas.

Atceries, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad patērētājs (vai cita patērētāja norādīta persona!) ir saņēmis, bet ja vienā pasūtījumā ir pasūtītas vairākas preces vai prece sastāv no vairākām daļām, kuras piegādā atsevišķi, – no dienas, kad patērētājs ir saņēmis pēdējo preci vai preces pēdējo partiju vai daļu. Savukārt distances līgumiem par regulāru preču piegādi – no dienas, kad patērētājs ir saņēmis pirmo preci.