Preces saņemšana
Lai nerastos pārpratumi un zaudējumi, ja prece tiek piegādāta izmantojot pasta vai kurjerpasta pakalpojumus, aicinām patērētājus ievērot noteiktos termiņus un saņemšanas laikus.
Ja pasūtītās sulas spiedes vietā pārdevējs piegādā mikseri, tad pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Norādot, ka līgumsaistības nav pienācīgi izpildītas, patērētājs var preci nepieņemt, atkāpties no līguma un nemaksāt piegādātās preces cenu.
Šādas tiesības patērētājam ir arī tad, ja atšķirība starp pasūtīto un piegādāto preci ir neliela. Ja, piemēram, pasūtītā ledusskapja vietā patērētājam par to pašu cenu atsūta tās pašas markas ledusskapi, kuram ir kaut nedaudz mainīts dizains, tad arī šajā gadījumā patērētājs var atsaukties uz to, ka pārdevējs nav izpildījis savas līgumsaistības. Piegādāto ledusskapi patērētājs var nepieņemt un nemaksāt tā cenu vai pieprasīt atmaksāt jau samaksāto naudu.
Pārdevēja pienākums ir saprātīgā termiņā pēc līguma noslēgšanas, bet ne vēlāk kā preces piegādes brīdī, pastāvīgā informācijas nesējā (tādā veidā, kas dod patērētājam iespēju uzglabāt personīgi patērētājam adresētu informāciju, piemēram, e-pasta vēstulē) sniegt patērētājam apstiprinājumu par līguma noslēgšanu, kurā norādīta svarīga informācija par preci un līgumu, tai skaitā par atteikuma tiesībām. Interneta veikals var nosūtīt patērētājam šo informāciju arī pirms līguma noslēgšanas.
Atceries, ka atteikuma tiesību izmantošanas termiņu skaita no dienas, kad patērētājs (vai cita patērētāja norādīta persona!) ir saņēmis, bet ja vienā pasūtījumā ir pasūtītas vairākas preces vai prece sastāv no vairākām daļām, kuras piegādā atsevišķi, – no dienas, kad patērētājs ir saņēmis pēdējo preci vai preces pēdējo partiju vai daļu. Savukārt distances līgumiem par regulāru preču piegādi – no dienas, kad patērētājs ir saņēmis pirmo preci.