Ja Jums nav izdevies atrisināt strīdu ar pārvadātāju, tad Jums ir tiesības turpināt strīda risināšanu pie ārpustiesas strīdu risinātāja saskaņā ar 2013.gada 21.maija Direktīvu 2013/11/ES par patērētāju strīdu alternatīvu izšķiršanu un ar ko groza regulu (EK) Nr. 2006/2004 un direktīvu 2009/22/EK vai tiesā.
Ārpustiesas strīdu risināšana ir ātrs, lēts un efektīvs veids kā risināt patērētāju strīdus. Jāņem vērā, ka katram ārpustiesas strīdu risinātājam var būt savi nosacījumi strīda izskatīšanai, līdz ar to aicinām iepazīties ar ārpustiesas strīdu risinātāju noteiktajām prasībām!
Ja starp Jums un Latvijā reģistrētu pārvadātāju ir izveidojies strīds par pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem un kruīzu no ostām Latvijā, un pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem, kas veikti no trešajām valstīm uz Latviju, Jūs varat vērsties Patērētāju strīdu risināšanas komisijā, kas ir ārpustiesas strīdu risinātājs Latvijā avio pasažieru tiesību jomā.
Svarīgi! Patērētāju strīdu risināšanas komisija izskatīs Jūsu strīdu, ja pirms tam Jūs būsiet vērsies PTAC vai Eiropas patērētāju informēšanas centrā, bet strīds starp Jums un pārvadātāju nebūs atrisināts.
Patērētāju strīdu risināšanas komisija neizskatīs Jūsu strīdu, ja:
- Jūs nebūsiet vērsies pie pārvadātāja, lai strīdu atrisinātu pārrunu ceļā
- kopš dienas, kad sūdzība vai iesniegums iesniegts pārvadātājam, ir pagājis vairāk nekā gads
- pasludināta pārvadātāja maksātnespēja
- strīds ir par zaudējumiem, maksājuma dokumentiem vai parāda piedziņu
- strīdu izskata vai ir izskatījis ārpustiesas strīdu risinātājs, kā arī tad, ja strīda risināšana ir ārpustiesas strīdu risinātāja kompetencē
- strīda risināšana radītu nopietnus traucējumus Komisijas efektīvai darbībai
- strīds ir nenozīmīgs vai sīkumains
- strīds ir par preci vai pakalpojumu, kura cena nepārsniedz 20 euro, vai par preci vai pakalpojumu, kura cena pārsniedz 14 000 euro
Kā vērsties Patērētāju strīdu risināšanas komisijā?
Ja strīdu starp Jums un pārvadātāju nav izdevies atrisināt un Jūs vēlaties turpināt strīda risināšanu, Jums ir jāiesniedz Patērētāju strīdu risināšanas komisijai adresēts iesniegums PTAC vai Eiropas patērētāju informēšanas centrā.
Strīda risināšana Patērētāju strīdu risināšanas komisijā ir bez maksas.
Patērētāju strīdu risināšanas komisija strīdu izskata ne ilgāk kā 90 dienās no visu strīda izskatīšanai nepieciešamo dokumentu un informācijas saņemšanas dienas.
Patērētāju strīdu risināšanas komisijas pieņemtajam lēmumam ir ieteikuma raksturs, tas nav apstrīdams vai pārsūdzams. Tomēr tas ir labprātīgi jāizpilda 30 dienu laikā vai citā lēmumā noteiktajā termiņā no tā spēkā stāšanās dienas. Ja lēmums netiek izpildīts, informācija par lēmuma neizpildi tiek ievietota PTAC interneta vietnes sadaļā Melnais saraksts.
Iesniegumu Jūs varat iesniegt elektroniski, nosūtot uz pasts@ptac.gov.lv, ECCNET-LV@eceuropa.lv vai iesniedzot iesniegumu e-Adresē, vai pa pastu uz adresi Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010. Vēršam uzmanību, ka elektroniskam iesniegumam, sūtot uz e-pastu, nav nepieciešams elektroniskais paraksts.
Iesniegumam jāpievieno informācija un dokumenti, kuri varētu būt nozīmīgi iesnieguma izskatīšanā.
Ja visa Jūsu rīcībā esošā informācija jau ir iesniegta PTAC vai Eiropas patērētāju informēšanas centram, tad atkārtoti iesniegt šo pašu informāciju nav nepieciešams.