Reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem.
Piemēram:
- reklāma drukāta materiāla veidā,
- radio reklāma,
- televīzijas reklāma,
- vides reklāma,
- preces vai pakalpojuma prezentācija.
Reklāmas sniegšanā, izplatīšanā, izgatavošanā jāievēro reklāmai izvirzītās vispārīgās un speciālās (t.sk. noteiktā darbības jomā pastāvošās) prasības.
Galvenais reklāmu reglamentējošais normatīvais akts – Reklāmas likums.
Reklāma Reklāmas likuma izpratnē (shematiskais skaidrojums)
Reklāma |
Jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums vai pasākums
|
Saistība ar saimniecisko vai profesionālo darbību
|
|
Nolūks veicināt preču vai pakalpojumu popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem
|
|
Atbilst normatīvajiem aktiem |
Likumīga; Patiesa; Objektīva; Nemazina sabiedrības uzticēšanos; Atbilst godprātīgai reklāmas praksei un godīgas konkurences principiem; Nepārkāpj ētikas, humānisma, morāles, tikumības un pieklājības normas; Nepārkāpj speciālās prasības, t.sk. noteiktā darbības jomā. |
Noderīgi