Nodrošinājuma prasības ir noteiktas Tūrisma likumā un Ministru kabineta 2018.gada 26.jūnija noteikumos Nr.380 “Noteikumi par kompleksa un saistīta tūrisma pakalpojuma sagatavošanas un sniegšanas kārtību un kompleksu un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēju un ceļotāju tiesībām un pienākumiem”.
SVARĪGI ZINĀT:
- Nodrošinājums tūrisma operatoram un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējam ir apdrošinātāja izsniegta apdrošināšanas polise vai kredītiestādes izsniegta garantija.
- Nodrošinājuma izsniedzējs (kredītiestāde vai apdrošināšanas kompānija) nodrošinājumu tūrisma pakalpojumu sniedzējam izsniedz par labu Patērētāju tiesību aizsardzības centram! (PTAC ir garantijas/apdrošināšanas atlīdzības saņēmējs!).
- Kredītiestāde, izsniedzot nodrošinājumu, bankas garantijā norāda: “Bankas garantijas izmaksas gadījums – tūrisma operatora vai saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzēja nespēja pilnībā vai daļēji pildīt savas saistības un sniegt tūrisma pakalpojumus.”
- Nodrošinājuma termiņam ir jābūt par laikposmu, kas nav mazāks par gadu. Ņemot vērā darbības sezonalitāti, tūrisma operators un saistītu tūrisma pakalpojumu sniedzējs var nodrošināt papildu nodrošinājumu par īsāku periodu, bet ne īsāku par trim mēnešiem, ja pakalpojuma sezonalitātes dēļ saņemto avansu apmērs ir lielāks, nekā to nodrošina pamata apdrošināšanas līgums vai kredītiestādes garantija noteiktā laikposmā.