Uzņēmums “DelfinGroup”, kas patērētāju kreditēšanas tirgū darbojas ar zīmolu “Banknote”, Patērētāju tiesību aizsardzības centram (turpmāk tekstā – PTAC) iesniedzis rakstveida apņemšanos, ar kuru sola pārtraukt negodīgas komercprakses īstenošanu. Akciju sabiedrība ar patērētajiem noslēgtajos kredītlīnijas līguma noteikumos bija sniegusi nepilnīgu informāciju, kas Negodīgas komercprakses aizlieguma likuma izpratnē uzskatāma par maldinošu noklusēšanu.
Patērētāju (nebanku) kreditēšanas pakalpojumu sniedzēju tirgus uzraudzības darbā PTAC konstatēja, ka, veicot grozījumus spēkā esošā kredītlīnijas līgumā par papildu summas izsniegšanu, “DelfinGroup” patērētājam piemēro aizņēmuma (procentu) likmi, kas ir augstāka par sākotnējā kreditēšanas līgumā noteikto, pienācīgi un precīzi nesniedzot visu informāciju.
Ņemot vērā konstatēto negodīgo komercpraksi, PTAC piedāvāja “DelfinGroup” iesniegt rakstveida apņemšanos, atzīt izdarīto pārkāpumu un novērst tā sekas.
“DelfinGroup” atzina negodīgas komercprakses īstenošanu un apņēmās samazināt aizņēmuma (procentu) likmi līdz sākotnēji pielīgtai procentu likmei tiem patērētājiem, kuri veikuši papildu summas aizņēmumus un kuriem līdztekus paaugstināta aizņēmuma likme, patērētājiem par to pienācīgi nesaņemot informāciju. Šiem patērētājiem līdz 2023. gada 30. septembrim jāpiesakās procentu samazinājumam, nosūtot vēstuli uz “DelfinGroup” elektroniskā pasta adresi vai juridisko adresi.
Vienlaikus uzņēmums ir apņēmies informēt patērētājus, kuri var pieteikties iepriekš minētajam piedāvājumam, nosūtot viņiem elektroniskā pasta vēstuli. Ja “DelfinGroup” rīcībā nav konkrēta patērētāja elektroniskā pasta adrese, tad par šo piedāvājumu viņš tiks informēts telefoniski.
PTAC aicina patērētājus, kuri saņēmuši “DelfinGroup” personalizētos uzaicinājumus, izmantot iespēju procentu starpības atmaksas atgūšanai.
Ar pilnu rakstveida apņemšanās tekstu varat iepazīties ŠEIT.