Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) un Eiropas Patērētāju informēšanas centrs (turpmāk – ECC Latvia) turpina saņemt patērētāju zvanus, e-pastus un sūdzības par situācijām, kad ar COVID 19 saistīto ierobežojumu dēļ ir atcelti lidojumi. Situācijas ir dažādas, bet patērētāju jautājumi ir līdzīgi – kādēļ aviokompānija neatbild, cik ilgā laikā tai jāatbild, cik ilgā laikā aviokompānijai jāatmaksā nauda u.c. PTAC un ECC Latvia pieredze, izskatot patērētāju sūdzības, rāda, ka aviokompānijas patiešām ir nokļuvušas situācijā, kāda līdz šim nav bijusi, tādēļ tās ir pārslogotas gan, lai sniegtu atbildes uz patērētāju jautājumiem, gan lai risinātu situācijas ar atceltajiem lidojumiem, jo gandrīz vienlaicīgi ir jāatbild uz vairāku simtu tūkstošu patērētāju pieprasījumiem, tādēļ saziņa ar patērētājiem var kavēties.
Turklāt, liela daļa Eiropā balstīto aviokompāniju klientu servisi, finanšu departamenti u.c. epidemioloģiskās situācijas dēļ strādā attālināti, jo nedrīkst atrasties biroja telpās, kas arī var bremzēt situācijas risināšanu. Apskatot vairāku aviokompāniju mājas lapas, redzams, ka atšķiras laika periodi, kādos aviokompānijas apņemas izskatīt patērētāju pieprasījumus, tādēļ aicinām patērētājus būt pacietīgiem un saprotošiem, jo risinājums, sevišķi, ja tas saistīts ar naudas atmaksu, var aizņemt vairākus mēnešus. Aicinām jaunāko informāciju regulāri skatīt aviokompānijas mājaslapā.
Kādas ir Jūsu pasažiera tiesības gadījumā, ja ir atcelts lidojums:
Mainīt lidojumu datumus;Saņemt atpakaļ samaksāto naudu;Saņemt ceļojumu vaučeri no aviokompānijas.
PTAC un ECC Latvia ieteikumi ar COVID-19 saistīto lidojumu atcelšanas gadījumos:
Informēt aviokompāniju par savu pieņemto lēmumu; Sekot līdzi informācijai aviosabiedrības interneta vietnē par pieprasījumu apstrādes termiņiem, tas dažādām aviokompānijām atšķiras, turklāt aviokompānijas ir pārslogotas, apstrādājot klientu pieprasījumus;Ja esat pieteicies naudas atmaksai, rēķinieties, ka var nākties gaidīt ilgu laiku (pat vairākus mēnešus),jo aviokompānijām var būt finanšu problēmas, tāpat klientu apkalpošanas, finanšu u.c. departamenti ir pārslogoti;Savu prasījumu pieteikt vienreiz, lai neradītu apjukumu kompāniju datorsistēmās; Ja atbilde 2 mēnešu laikā netiek sniegta, atkārtoti vērsties pie komersanta;Lūdzam ar izpratni un pēc iespējas mierīgi izturēties pret notiekošo, jo šī nav ikdienišķa situācija ne Jums, ne komersantam.
Ja radušies jautājumi vai neskaidrības:
PTAC patērētāju konsultāciju tālrunis: 65452554, e – pasts: ptac@ptac.gov.lv
ECC Latvia e-pasts : ECCNET-LV@ec.europa.eu
Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja
Tālr.: 68806519, 22006628
E-pasts: Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv
Publicēšanas datums: 30.04.2020.