Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) 2019.gada februārī ir apstiprinājis grozījumus “Vadlīnijās taisnīga elektronisko sakaru pakalpojumu līguma sastādīšanai” (turpmāk – Vadlīnijas). Vadlīnijas paredzētas, lai palīdzētu elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzējiem veidot patērētājiem adresētus līguma noteikumus, nodrošinot to atbilstību normatīvo aktu prasībām.
Vadlīnijās, sniedzot praksē konstatētus piemērus un skaidrojumu par tiesību aktu prasībām, apskatīti jautājumi, kuri saistīt ar patērētāju līgumtiesiskajām attiecībām, kas raksturīgas elektronisko sakaru pakalpojumu jomai, tai skaitā:
par būtiskākajiem normatīvajiem aktiem, kas regulē elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu piedāvāšanu, noformēšanu un izpildi;par elektronisko sakaru pakalpojumu līgumu, tā noslēgšanu un darījuma būtiskajām sastāvdaļām – līguma priekšmetu, līguma maksu, elektronisko sakaru pakalpojumu līguma formu;par speciālajām prasībām “sliekšņa darījumos” un distances tirdzniecībā, tai skaitā patērētājiem obligāti sniedzamo pirmslīguma informāciju, attiecīgo līgumu veido formālajām prasībām un atteikuma tiesībām;par pazīmēm, kuras norāda uz līguma noteikumu neatbilstību, tai skaitā uz netaisnīgiem līguma noteikumiem par līgumsodu vai tam pielīdzināmu cita veida kompensāciju, pakalpojumu izmantošanai nepieciešamo ierīču pārdošanu vai izīrēšanu, noteikumu vienpusēju izmaiņu veikšanu, atteikšanos no atbildības par pakalpojumu kvalitāti, pakalpojumu sniegšanas izbeigšanu vai pārtraukšanu, patērētājiem adresēto komerciālo saziņu, kā arī patērētāju sūdzību izskatīšanas iespējām.
Minētās Vadlīnijas ir viens no patērētāju un elektronisko sakaru komersantu informēšanas un izglītošanas līdzekļiem, kurš nodrošina vispārinātu priekšstatu par patērētāju un elektronisko sakaru komersantu līgumtiesību būtiskākajām prasībām. Vienlaikus Vadlīnijas ir viens no patērētāju elektronisko sakaru pakalpojumu vides uzlabošanas līdzekļiem.
Otra šādā dokumenta, proti vadlīnijas elektronisko sakaru pakalpojumu komercprakses jomā, grozījumu izstrāde vēl turpinās un to ir paredzēts pabeigt izstrādāt, apspriest un apstiprināt šī gada ietvaros.
Ar Vadlīnijām iespējams iepazīties PTAC tīmekļvietnē www.ptac.gov.lv sadaļas „Komersantiem” apakš sadaļā „Vadlīnijas komersantiem” vai spiežot
Papildu informācija:
Evija Lene
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vecākā konsultante
Evija.Lene@ptac.gov.lv,
+371 68806520, +371 67388622
Publicēšanas datums: 17.04.2019.