Mūsdienās iepazīšanās portāli ir kļuvuši par vienu no populārākajiem veidiem kā iepazīties ar jauniem cilvēkiem un atrast savu otro pusīti. Valentīndienā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) aicina patērētājus būt uzmanīgiem, reģistrējoties tiešsaistes iepazīšanas portālos, un rūpīgi iepazīties ar portāla lietošanas noteikumiem, lai nenāktos pārmaksāt un prieku par otrās pusītes atrašanu neaizēnotu pārlieku lielais rēķins.
Padomi iepazīšanas portālu lietošanā:
- Uzmanīgi izlasi visus nosacījumus (līguma noteikumus) un pārliecinies, ka tie atbilst Tavām interesēm;
- Ja īsi pēc reģistrēšanās saproti, ka iepazīšanās platforma neatbilst tavām vajadzībām, pārstāj to lietot un rakstiski lūdz pārtraukt līgumu, neaizmirsti saglabāt kopiju. Tas var palīdzēt samazināt vai atcelt kompensācijas maksas. Painteresējies iepriekš par to, cik liela kompensācija būs nepieciešama;
- Ja līguma noteikumi šķiet neskaidri vai netaisnīgi, vērsieties pie pakalpojuma sniedzēja. Atgādinām, ka līgumā iekļautie netaisnīgie līguma noteikumi nebūs spēkā;
- Īpašu uzmanību pievērsiet līguma noteikumiem par personas datu apstrādi;
- Pirms maksas pakalpojuma iegādāšanās noskaidro, par kādu lietošanas periodu tiks veikta samaksa un atzīmējiet kalendārā šī perioda beigu datumu.
Lielākajā daļā iepazīšanās portālu ir iespējams par maksu iegādāties papildus iespējas un uzlabot savu profilu. PTAC atgādina, ka, izmantojot maksas pakalpojumus tiešsaistes iepazīšanās platformās, patērētājiem ir tiesības atteikties no pakalpojuma 14 dienu laikā. Šajā laikā pakalpojuma sniedzējam ir jāatgriež patērētāja samaksātā nauda, taču ne vienmēr tas notiek pilnā apmērā. Piemēram, ja patērētājs ir izmantojis platformu, lai sazinātos un apskatītu citu lietotāju profilus, pakalpojuma sniedzējs argumentē, ka iepazīšanās vietne ir sākta lietot un pakalpojuma sniedzējam ir tiesības saņemt samaksu par sniegto pakalpojumu. Pakalpojuma maksa bieži vien sasniedz 50% no abonementa maksas, dažos gadījumos pat vairāk. Pakalpojuma sniedzēji šos cenrāžus pamato ar apgalvojumu, ka šāda tipa pakalpojumā svarīgākais ir iegūto kontaktu skaits nevis platformā pavadītais laiks.
Savukārt brīdī, kad esat izlēmis pārtraukt iepazīšanās portāla lietošanu, aicinām patērētājus rūpīgi izlasīt noteikumus par atteikšanos no abonementa. Parasti tie ir norādīti abonementa noteikumu beigās un maza izmēra tekstā. Profila dzēšana var arī nenozīmēt automātisku abonementa izbeigšanu. Dažādiem pakalpojumu sniedzējiem atšķiras kārtība kādā tiek pagarināts platformas lietošanas abonements. Piemēram, dažas platformas pagarina abonementu automātiski, bet citas informē patērētāju pirms abonementa pagarināšanas. Neuzmanīgāks lietotājs var šādas nianses nepamanīt un uzskatīt, ka tiešsaistes iepazīšanās platformas lietošanu ir pārtraucis, lai gan joprojām turpinās platformas abonements un pieaug pakalpojuma rēķins. Kā arī aicinām patērētājus pārliecināties vai attiecīgajā interneta portālā ir sniegta informācija par strīdu risināšanas kārtību.
Šogad viena no PTAC prioritārajām uzraudzības jomām ir iepazīšanās portāli, kuru pārbaužu rezultāti būs zināmi pēc vairākiem mēnešiem.
Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļa
Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv, +371 67388622
Publicēšanas datums 14.02.2018.