Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (turpmāk – PTAC) jau vēstījis, ka, ņemot vērā tūrisma operatora Fisom SIA likviditātes problēmas, ceļotāji, kuru saistības Fisom SIA nespēj pilnībā pildīt (ja ceļojums netika uzsākts) vai daļēji pildīt (gadījumos, kad ceļojums tika pārtraukts), viena mēneša laikā pēc PTAC 2024. gada 15. augusta paziņojuma publicēšanas aicināti iesniegt iesniegumu par visu to maksājumu atmaksāšanu, ko ceļotājs veicis vai kas veikti ceļotāja vārdā vai naudas summas daļu (ja ceļojums tika pārtraukts). Šis aicinājums attiecas arī uz tiem patērētājiem, kuri līdz šī paziņojuma publicēšanai jau bija iesnieguši PTAC iesniegumu ar lūgumu palīdzēt risināt strīdu ar šo pakalpojuma sniedzēju. PTAC atgādina, ka pieteikumu naudas atmaksai no Fisom SIA var iesniegt līdz 2024. gada 16. septembrim (ieskaitot).
PTAC paskaidro, ka tiesības uz samaksātās naudas atmaksu (ja plānotais ceļojums netika uzsākts) vai samaksātās naudas daļu (ja ceļojums tika pārtraukts) ir tikai tiem ceļotājiem, kuri noslēdza līgumu par kompleksu tūrisma pakalpojumu un ciktāl attiecīgie tūrisma pakalpojumi nav sniegti/pārtraukti tūrisma operatora likviditātes problēmu dēļ. Uz nodrošinājuma sniegto aizsardzību neattiecas ceļotāja vai tā ģimenes locekļu zaudējumu prasības, morālais kaitējums, prasījumi par kvalitātes trūkumu, maksājumi par apdrošināšanu, ceļotāja vai tā ģimenes locekļu papildus izdevumi u.tml.
Iesniegumā PTAC par naudas atgūšanu obligāti jānorāda:
- iesnieguma iesniedzēja vārds un uzvārds (persona, kura noslēgusi ceļojuma līgumu vai, ja ceļotājs ir nepilngadīgs, viņa vecāks vai aizbildnis)
- ceļotāja vārds un uzvārds;
- personas, kura veica maksājumu par ceļojumu, norēķinu konta numurs;
- tūrisma operatora nosaukums un reģistrācijas numurs;
- Fisom SIA iemaksātās naudas summas apmērs.
Iesniegumam obligāti jāpievieno uzņemto saistību apliecinošie dokumenti:
- noslēgtā līguma par komplekso tūrisma pakalpojumu kopija;
- veikto maksājumu apliecinošie dokumenti (čeka vai stingrās uzskaites kvīts kopija vai ar bankas zīmogu vai elektronisko parakstu apliecināts maksājuma uzdevums).
Iesniegumam par maksājumu atmaksāšanu jāizmanto PTAC izstrādātā veidlapa, kas publicēta paziņojumā PTAC tīmekļvietnē.
PTAC ceļotājiem atmaksājamo izdevumu apmēru aprēķinās procentuāli nenotikušā vai pārtrauktā tūrisma pakalpojuma apmēram (ievērojot, vai ceļojums vispār nav ticis uzsākts vai ir bijis pārtraukts) un proporcionāli ceļotāju skaitam, kuri būs pieteikušies PTAC līdz 2024. gada 16. septembrim (ieskaitot), to samaksātajai summai un nodrošinājuma apmēram. Iesniegumi, kas iesniegti PTAC līdz 2024. gada 16. septembrim (ieskaitot) tiks izskatīti trīs mēnešu laikā no paziņojumā norādītā termiņa beigām (t.i. no 16. septembra).
Jautājumu vai neskaidrību gadījumā saistībā par iesnieguma aizpildīšanu vai iesniegumam pievienojamajiem dokumentiem lūdzam zvanīt PTAC darba laikā uz PTAC konsultāciju tālruni +371 65452554.