Jaunumi

Šodien Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) čatbotam Zintim ir svētku diena – viņš uzsāk trešo darba gadu PTAC, palīdzot patērētājiem un komersantiem ātri saņemt atbildes un norādes par viņus interesējošo jautājumu.

PTAC tīmekļvietnē jau no 2022. gada 27. jūnija darbojas virtuālais asistents (čatbots) Zintis. Tā ir datorprogramma, kas 24 stundas diennaktī un septiņas dienas nedēļā atbild uz klientu uzdotajiem jautājumiem. Virtuālā asistenta zināšanu pamatā ir iestādes tīmekļvietnes lietotāju visbiežāk uzdotie jautājumi un atbildes, un nu jau Zintis ir apmācīts atbilžu sniegšanai par 90 tēmām. Šo divu gadu laikā Zintis ir uzsācis 2574 sarunas, bet jāatzīst, ka ne visas tās ir bijušas veiksmīgas – gan valodu barjeras dēļ, gan nepietiekamu zināšanu dēļ, gan nekorekti uzdoto vai noformulēto jautājumu dēļ, piemēram, Zintis saprot tikai latviski uzdotos īsos un konkrētos jautājumus un nespēj uztvert problēmu izvērstā situācijas aprakstā.

Katrs tīmekļvietnes apmeklētājs palīdz čatbotam Zintim mācīties, jo tikai virtuālā asistenta lietošana veicina atbilžu daudzveidību. Tādēļ aicinām ikvienu uzdot savu jautājumu vispirms čatbotam Zintim un tikai tad, ja atbilde šoreiz netiks sniegta vai tā tomēr Jūs neapmierinās, aizpildīt kādu no kontaktformām: https://www.ptac.gov.lv/lv/sazinai-ar-ptac.  

Šāda tehnoloģija ieviesta PTAC tīmekļvietnē, lai tās lietotāji tiktu apkalpoti daudz ātrāk, jo virtuālais asistents vienlaikus var risināt sarunas ar daudziem klientiem un lietotāji var iegūt vajadzīgo atbildi uzreiz, negaidot to e-pastā vairākas dienas vai pat nedēļas. Iestādes darbinieki, savukārt, vairāk laika var veltīt atbilžu sagatavošanai par sarežģītākiem problēmjautājumiem vai veikt citas uzraudzības funkcijas.

Apsveiksim PTAC čatbotu Zinti dzimšanas dienā un palīdzēsim tam pilnveidoties, uzdodot savu jautājumu par kādu no PTAC kompetences jautājumiem!