Jaunumi
Pārcelto pasākumu norise pēc ārkārtējās situācijas beigām

Līdz ar Covid – 19  izraisītās ārkārtējās situācijas atcelšanu, būtiski tiek samazināti ierobežojumi kultūras, izklaides un sporta pasākumiem, kas nozīmē, ka pakalpojumu sniedzējiem ne vēlāk kā 6 mēnešu laikā no attiecīgo ierobežojumu atcelšanas brīža jāpaziņo par jauno pasākuma norises laiku un jānodrošina tā norise vismaz turpmākā gada laikā.  Savukārt, ja pasākums ir atcelts – patērētājam ir tiesības saņemt atpakaļ samaksāto naudu.

Kultūras, izklaides un sporta pakalpojuma sniedzējam, kuri iepriekš plānotos un pārdošanā izliktos pakalpojumus nevarēja sniegt Covid-19 infekcijas izplatības ierobežošanai noteikto pulcēšanās ierobežojumu dēļ, šobrīd, ņemot vērā ierobežojumu mazināšanu – drīkst pārcelt pasākumus uz citu laiku, par to paziņojot patērētājiem ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc ierobežojumu atcelšanas. Pārceltajam pasākumam ir jānotiek ne vēlāk kā turpmākā gada laikā pēc ierobežojumu atcelšanas. Ja pakalpojumu sniedzējs sešu mēnešu termiņā nepaziņo par pārceltā pasākuma norises laiku – tiek uzskatīts, ka pasākums ir atcelts un patērētājiem ir tiesības atgūt par biļetēm samaksāto naudu.  

Gadījumā, ja patērētājs pamatotu iemeslu dēļ nevar apmeklēt pasākumu pārceltajā datumā (piemēram, patērētājs nevar atrasties valstī, kurā notiek pasākums vai patērētājam apmeklējumu liedz apmeklēt būtiski veselības ierobežojumi), pakalpojuma sniedzējam pēc pieprasījuma ir jāatmaksā patērētājam  samaksātā nauda ne vēlāk kā sešus mēnešus pēc  attiecīgo ierobežojumu atcelšanas beigu termiņa.

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs aicina patērētājus ņemt vērā, ka joprojām pastāv pulcēšanās ierobežojumi gan iekštelpu, gan āra pasākumos, līdz ar to ne visi pasākumi šobrīd var tikt pārcelti. Piemēram, lieli koncerti, kuros apmeklētājus skaits ir vairāki simti un tūkstoši. Šādos gadījumos pakalpojumu sniedzējiem būs jāpaziņo pārceltā pasākuma datums 6 mēnešu laikā un norise gada laikā tikai pēc ierobežojumu atcelšanas, kas attiecas uz konkrēto pasākumu.

Savukārt, ja  pakalpojuma sniedzējs nevar nodrošināt iepriekš plānotā pasākuma pārcelšanu, organizators var piedāvāt patērētājam citu līdzvērtīgu pasākumu. Ja patērētājs no šī piedāvājuma atsakās – pakalpojumu sniedzējam ir jāatmaksā naudu termiņā, kas nav garāks par sešiem mēnešiem pēc attiecīgo ierobežojumu atcelšanas beigu termiņa.

 

Papildu informācija:
Sanita Gertmane
Patērētāju tiesību aizsardzības centra
Patērētāju atbalsta, sabiedrības informēšanas un
komunikāciju daļas vadītāja
Tālr.: 26544528, 22006628, E-pasts: Sanita.Gertmane@ptac.gov.lv

Publicēšanas datums: 16.06.2020.