Procesa apraksts
-
Samaksa par pakalpojumu.
Pirms iesnieguma iesniegšanas PTAC pakalpojuma sniedzējam ir jāsamaksā valsts nodeva par reģistrāciju: 1) fiziskām personām – 500 euro; 2) juridiskām personām – 1000 euro.
Valsts nodevas apmērs par kredīta starpnieka vai kredīta starpnieka pārstāvja ikgadējo uzraudzību ir: 1) fiziskām personām – 250 euro; 2) juridiskām personām – 500 euro.
Maksājuma rekvizīti:
Maksājuma saņēmējs: Valsts kase
Saņēmēja reģistrācijas numurs: 90000050138
Saņēmēja bankas konts: (IBAN) LV48TREL1060120929900
Maksājuma mērķis: KS - pakalpojuma sniedzēja nosaukums -
Iesniedzamie dokumenti pakalpojuma saņemšanai.
1) Lai pakalpojumu sniedzēju reģistrētu reģistrā, personai ir jāsagatavo Iesniegums. Svarīgi, ka Iesniegumu paraksta paraksttiesīgā persona.
Iesniegumam jāpievieno šādi dokumenti:
• pilnvarotā pārstāvja pilnvara, ja iesniegumu iesniedz pilnvarotais pārstāvis;
• izziņa par kriminālo un administratīvo sodāmību, ko izsniegusi personas pastāvīgās dzīvesvietas valsts iestāde, kas uztur informāciju par sodāmību saskaņā ar attiecīgās valsts likumiem (ja parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs (fiziska persona) vai tā padomes vai valdes loceklis, vai pārstāvēttiesīgais biedrs (ja parāda atgūšanas pakalpojuma sniedzējs ir komersants) ir ārvalstnieks). Izziņai jābūt izsniegtai ne agrāk kā pirms sešiem mēnešiem;
• apstiprināta personāla atalgojuma politika/iekšējā kārtība;
• apstiprināta kārtība personāla zināšanu un kompetences prasību uzturēšanai;
• profesionālās darbības civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas polise.
2) Lai veiktu grozījumus reģistrā vai izslēgtu no reģistra, pakalpojumu sniedzējam nepieciešams sagatavot iesniegumu brīvā formā. Svarīgi, ka iesniegumu paraksta paraksttiesīgā persona. Iesniegumam jāpievieno:
• Pilnvarotā pārstāvja pilnvara, ja iesniegumu iesniedz pilnvarotais pārstāvis;
• Informāciju par nepieciešamajiem grozījumiem un grozījumu pamatojums;
• Pamatojumu apliecinošie dokumenti.
3) Lai pakalpojumu sniedzēju izslēgtu no reģistra, pakalpojumu sniedzējam nepieciešams sagatavot iesniegumu brīvā formā. Svarīgi, ka iesniegumu paraksta paraksttiesīgā persona. Iesniegumam jāpievieno pilnvarotā pārstāvja pilnvara, ja iesniegumu iesniedz pilnvarotais pārstāvis. -
Pakalpojuma pieprasīšana.
Iesniegumu var iesniegt:
• Portālā Latvija.lv, izmantojot aktivizētu e-Adresi.
• Pa e-pastu: persona nosūta iesniegumu un pievienotos dokumentus pa e-pastu. Persona iesniegumu un tam pievienoto dokumentu elektroniskās kopijas apliecina ar drošu elektronisko parakstu un laika zīmogu.
• Pa pastu: persona nosūta iesniegumu pa pastu. Ja nepieciešams, iesniegumam pievieno pilnvaru, kas apliecina paraksta tiesības.
• Klātienē: persona iesniegumu un pievienotos dokumentus iesniedz klātienē PTAC. -
Pakalpojuma saņemšana.
Lēmumu par reģistrāciju Reģistrā vai informācijas maiņu persona var saņemt kādā no šiem kanāliem:
• portālā www.latvija.lv/e-Adresē;
• uz norādīto e-pasta adresi;
• atbildi saņemot vēstulē, kura nosūtīta uz juridisko adresi vai deklarēto adresi (fiziskas personas gadījumā).
• klātienē, ierodoties PTAC. Būs nepieciešams apliecināt identitāti, uzrādot personu apliecinošo dokumentu.
Papildus persona tiešsaistē publiski pieejamā reģistrā var pārliecināties, ka reģistrācija vai datu aktualizācija ir veikta, kā arī par personu sniegtie dati ir norādīti korekti.