Kā izvēlēties drošu interneta veikalu?

Jebkuras preces vai pakalpojuma iegāde internetā var radīt riskus.  

Tādēļ esi pacietīgs!
Vispirms izpēti interneta vietni un tajā sniegto informāciju.

Paskaties, cik šāda prece vai pakalpojums maksā citos interneta veikalos.

Salīdzini piedāvājumus.

Tikai pēc tam iepērcies!
 

Kāda informācija jāpārbauda pirms pirkuma internetā?

Interneta vietnē noteikti jābūt norādītai šādai informācijai par uzņēmumu:

  • uzņēmuma nosaukums
  • reģistrācijas numurs
  • juridiskā adrese
  • kontakttālrunis
  • e-pasta adrese.

Tad izlasi informāciju par preci vai pakalpojumu:

  • saprotama informācija par preces galvenajām īpašībām
  • cena ar nodokļiem.

Pēc tam interneta vietnē pārbaudi informāciju par to:

  • kā nopirkt preci vai pakalpojumu?
  • kā samaksāt?
  • kā viņi piegādā preci?
  • kādā termiņā piegādā preci?
  • kā izmantot atteikuma tiesības?

Vēl pirms pirkuma veikšanas:

  • Izlasi citu patērētāju atsauksmes par šo interneta veikalu
  • Pajautā draugiem un paziņām par viņu iepirkšanās pieredzi šajā interneta veikalā
  • Internetā pameklē ierakstus par šo interneta vietni
  • Pārliecinies, vai interneta vietne ir droša.

Atceries!

Informācija par uzņēmumu noderēs problēmu gadījumā!

www.lursoft.lv var salīdzināt informāciju par konkrēto uzņēmumu ar Uzņēmumu reģistra datiem.

Tur var redzēt arī informāciju:

  • par aktuālu maksātnespējas procesu,
  • likvidācijas procesu.

Pirms pirkuma veikšanas vari piezvanīt vai uzrakstīt interneta veikalam.

Tā Tu pārliecināsies, ka var sazināties ar šo interneta veikalu.

Tā Tev būs drošāk.

Tu varēsi sazināties ar pārdevēju arī problēmu gadījumā.
 

Kas ir distances līgums?

Ja tu pērc preci vai pakalpojumu interneta vietnē vai pa tālruni, to sauc par distances līgumu.

Tas ir līgums starp pircēju un pārdevēju, kas noslēgts, kad viņi neatrodas vienā vietā.
 

Kas ir interneta vietne?

Interneta vietnes ir:

  • parasti interneta veikali,
  • kolektīvās iepirkšanās portāli,
  • pasākumu biļešu iegādes platformas,
  • aviobiļešu un viesnīcu rezervācijas platformas,
  • citas tirdzniecības platformas, piemēram, www.220.lv.
  • Interneta veikalos un citās interneta vietnēs var iegādāties dažādas preces un pakalpojumus.

Tur var pasūtīt arī:

  • biļetes,
  • ēdienu piegādi,
  • apdrošināšanas polises,
  • mobilā satura pakalpojumus,
  • datora programmatūru,
  • sava sociālā tīkla profila statistikas atjaunošanu.
     

Kā saprast, vai interneta vietne ir droša?

Drošai interneta vietnei ir izveidota tehniskā aizsardzība.

Tā aizsargā pircēju:

  • kad viņš veic maksājumu
  • kad viņš ievada personas datus.

Par interneta vietnes tehnisko drošību var liecināt šādi simboli:

  1. adreses laukā redzams http://…,

kad veic maksājumu, tas mainās uz https://…,

  1. adreses laukā  redzams:
  • piekaramas atslēgas simbols,
  • uzraksts “Secured by”,
  • nesalauztas atslēgas simbols.
     

Kas ir atteikuma tiesības?

Tev ir īpašas patērētāja tiesības gadījumā, ja preci nopirki interneta veikalā, no kataloga vai pa telefonu.

Tās sauc par atteikuma tiesībām.

Tu vari atdot preci atpakaļ 14 dienu laikā.

  • Tu drīksti preci uzmanīgi piemērīt vai pārbaudīt tā, kā to varētu izdarīt parastā veikalā.
  • Nesāc preci lietot!
  • Tev ir tiesības pārdomāt un atteikties no pasūtījuma 14 dienu laikā.
  • Tu vari izmantot atteikuma tiesības arī tad, ja prece bija kvalitatīva, bet tā Tev nederēja vai vienkārši nepatika.
  • Lai preci atdotu atpakaļ, Tev jāaizpilda atteikuma veidlapa, kuru Tev iedos pārdevējs.
  • 14 dienu laikā aizsūti pārdevējam atteikuma veidlapu vai iesniegumu par atteikšanos no preces.
  • 14 dienu laikā nosūti preci atpakaļ pārdevējam.
  • Tev būs jāmaksā par preces nosūtīšanu atpakaļ.
  • Atteikuma tiesību izmantošanai var būt arī izņēmumi.
    Par atteikuma tiesībām un izņēmumiem izlasi interneta vietnes noteikumos.
  • Tad pārdevējam ir 14 dienu laikā jāatmaksā Tev nauda par preci un par preces piegādi.

Raksti iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) un lūdz palīdzību, ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs:

  • Tev neatmaksā naudu 14 dienu laikā
  • nepamatoti noraida Tavu prasību.