Kā PTAC var palīdzēt?

PTAC var Tev palīdzēt risināt strīdus ar pārdevējiem un pakalpojuma sniedzējiem.

PTAC var konsultēt un dot padomu par to, kā rīkoties dažādās situācijās:

  • ja Tev pārdeva neatbilstošu preci
  • ja Tev sniedza nekvalitatīvu pakalpojumu
  • ja Tev nepiegādāja preci
  • ja Tev nesniedza pakalpojumu
  • citās situācijās.
     

Kur atrodas Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC)?

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) centrālā biroja adrese ir Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010.

PTAC Daugavpils filiāles adrese ir Rīgas iela 54a, Daugavpils, LV-5403.
 

Kad patērētāji var konsultēties klātienē Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC)?

PTAC apmeklētājus klātienē konsultē Rīgā un Daugavpilī:

  • Pirmdienās 13.00 - 16.30
  • Trešdienās 9.00 - 12.30

Uz konsultāciju klātienē iepriekš jāpiesakās pa tālruni: 65452554.

Uz Patērētāju tiesību aizsardzības centru (PTAC) var piezvanīt un konsultēties pa tālruni: 65452554:

  • Pirmdienās 8.15 – 17.00
  • Otrdienās 8.15 – 17.00
  • Trešdienās 8.15 – 17.00
  • Ceturtdienās 8.15 – 17.00
  • Piektdienās 8.15 – 15.45

Savus jautājumus par patērētāju tiesībām raksti kontaktformā: https://www.ptac.gov.lv/lv/sazinai-ar-ptac-0.

E-pasta vēstules ar jautājumiem PTAC sūti uz adresi: pasts@ptac.gov.lv.

PTAC Eiropas Patērētāju informēšanas centra juristi palīdz risināt strīdus par pirkumiem ārpus Latvijas – ar citu Eiropas Savienības valstu pārdevējiem un pakalpojumu sniedzējiem.

Par strīdiem par pirkumiem ārpus Latvijas elektroniski jautājumus raksti kontaktformā: https://ecclatvia.lv/lv/kontakti.
 

Kā iesniegt iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC)?

Raksti iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) un lūdz palīdzību:

  • ja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs Tev nesniedz atbildi 15 darba dienu laikā
  • ja nepamatoti noraida Tavu sūdzību.

Iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) var nosūtīt:

  • pa pastu uz adresi: Brīvības iela 55, Rīga, LV-1010.
  • pa e-pastu uz adresi: pasts@ptac.gov.lv. Tā var nosūtīt iesniegumu, kas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.
  • vai iemest PTAC pasta kastē pie apsarga Brīvības ielā 55, Rīgā (2. ieeja, ielokā pie baznīcas).

Iesniegumu Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) var rakstīt brīvā formā vai arī izmantot PTAC sagatavoto veidlapu.

Tukša iesnieguma veidlapa atvērsies, ja klikšķināsi šeit:

Iesniegums Patērētāju tiesību aizsardzības centram - (lejuplādēt)

Iesniegumā Patērētāju tiesību aizsardzības centram (PTAC) raksti par sevi:

  • savu vārdu un uzvārdu,
  • adresi vai e-pasta adresi
  • telefonu.

Tad uzraksti par neatbilstošo preci vai pakalpojumu:

  • kādu preci vai pakalpojumu nopirki
  • kad to nopirki
  • kur to nopirki
  • kāds ir preces defekts vai kāda ir pakalpojuma neatbilstība
  • ko Tu prasīji no pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja
  • ko Tev atbildēja pārdevējs vai pakalpojuma sniedzējs

Noteikti uzrakstiet, kādu palīdzību Tu gaidi no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC).

Beigās paraksties un uzraksti datumu.

Pa e-pastu var nosūtīt iesniegumu PTAC, ja tas ir parakstīts ar drošu elektronisko parakstu.

Obligāti iesniegumam pievieno šādu dokumentu kopijas:

  • pirkuma čeks vai kvīts
  • Tavs iesniegums pārdevējam vai pakalpojuma sniedzējam
  • pārdevēja vai pakalpojuma sniedzēja rakstveida atbilde Tev
  • un citus, piemēram, preces fotogrāfija vai interneta vietnes fotogrāfija, speciālista atzinums.