- Iegādājoties preci no trešo valstu pārdevējiem, piemēram, lielajās tirdzniecības platformās, E-bay, Amazon, Aliexpress, Alibaba, Etsy u.tml. pārliecinieties vai pārdevējs preces cenā ir iekļāvis pievienotās vērtības nodokli un kāda informācija ir sniegta par to.
- Ja pārdevējs preces cenā ir iekļāvis attiecīgos nodokļus, apstiprinot Eiropas Savienībā pirkumiem piemērojamo nodokļu kārtības izpildi, tad patērētājs varētu paļauties, ka, saņemot pirkumu, atkārtota pievienotās vērtības nodokļa apmaksa no viņa netiks pieprasīta. Vienlaikus, praksē pastāv risks, ka pārdevējs savas valsts piegādes pakalpojumu sniedzējam nav atbilstoši paziņojis par nodokļa apmaksu un Latvijas patērētājam preces saņemšanai ir jāveic šī nodokļa atkārtota apmaksa. Šādās situācijās patērētājam pievienotās vērtības nodokļa apmaksa tomēr ir jāveic, taču vienlaikus patērētājs, sagādājot visus pierādījumus par pievienotās vērtības apmaksu, ir tiesīgs vērsties pie konkrētās tirdzniecības platformas, pieprasot atmaksāt atkārtoti samaksāto pievienotās vērtības nodokli.
- Ja tirdzniecības platforma atskatās izpildīt patērētāja prasījumu vai neveic atbilstošu saziņu, patērētājs ir tiesīgs vērsties Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, kur attiecīgās sūdzības risināšana tiks nodota Eiropas patērētāju informēšanas centram (ECC-Net). Vienlaikus patērētājam ir tiesības vērsties tās Eiropas Savienības dalībvalsts patērētāju tiesību aizsardzības iestādē vai organizācijā, kurā reģistrēts konkrētās tirdzniecības platformas uzturētājs vai viņa struktūrvienība (filiāle).
- Ja tirdzniecības platformas uzturētājs vai viņa struktūrvienības nav reģistrēta nevienā no Eiropas Savienības dalībvalstīm, tad sūdzības risināšana varētu būt sarežģītāka, taču jebkurā gadījumā patērētājam ir ieteicams vērsties pie tirdzniecības platformas, izmantojot tās piedāvātās sūdzību risināšanas un saziņas iespējas.
Vairāk informācijas par nodokļu jautājumiem, iepērkoties ārpus ES: